dimecres, 31 de maig del 2017

EL NOSTRE EQUIP





CONCHITA PEÑA GALLARDO (DEGANA)

53anys. Diplomada en Treball Social per la Universitat de Barcelona, Màster en mediació i resolució de conflictes en les organitzacions de salut, i Pèrit Social.

Tinc més de 25 anys dexperiència en l’àmbit sanitari hospitalari treballant a l’Hospital Universitari Vall d’Hebron. Tinc una trajectòria professional que va des de latenció directa a pacients i familiars en unitats mèdiques dalta especialització, a la gestió del Treball Social  i l’Atenció a la Ciutadania. Actualment, desenvolupo tasques dalta direcció a l’equip directiu del Vall d’Hebron Campus Hospitalari, com a Directora dAtenció a la Ciutadania i Treball Social, responsable del Voluntariat hospitalari, la gestió de la participació ciutadana i l’associacionisme i les relacions amb la Comunitat.

Interessada per la reflexió ètica, en la pressa de decisions professionals en Treball Social,  i la justícia social, he completat la meva formació amb Bioètica i, formo part del Comitè d’Ètica Assistencial de lHospital Vall d’Hebron, del Comitè d’ètica de Serveis Socials de Catalunya i fins ara, he estat la presidenta del Consell de Deontologia professional del COTSC.

La Mediació i resolució de conflictes i latenció a les situacions de emergència i catàstrofes , és un altre dels àmbits dexpertesa que puc aportar, des de lexperiència viscuda.

Pel que fa a la docència, he participant activament  tant en la formació continuada, aportant  a altres disciplines la mirada social i el reconeixement i visualització de la nostra professió ,com  col·laborant amb la Universitat en la formació dels futurs Treballadors socials.

Considero que el meu compromís i implicació  amb la professió, és la dada més rellevant de la meva trajectòria, impulsant, participant i innovant en projectes d’intervenció social.


MARGA GARCÍA CANELA (VICEDEGANA)

47 anys. Diplomada en Treball Social per la Universitat de Barcelona (1992), amb formació complementària en qualitat i en gestió de serveis sanitaris.

La meva carrera professional s’ha desenvolupat sempre en el camp del treball social sanitari, en atenció primària de salut. L’ Institut Català de la Salut és la organització que m’ha vist créixer a nivell professional, als serveis d’Atenció Primària de L’Hospitalet i Mataró respectivament, com a treballadora social en diferents Àrees Bàsiques de Salut. Des de fa vuit anys, assumeixo la responsabilitat en l’Àrea d’Atenció al Ciutadà del Servei d’Atenció Primària Barcelonès Nord i Maresme. He col·laborat en el grup de recerca de l’Observatori Transnacional de Prevenció de Pràctiques Tradicionals Perjudicials de la Fundació Wassu-UAB.
He participat a la Comissió de salut del COTSC, i els darrers quatre anys he format part del govern del Col.legi, com a vicedegana, acompanyant projectes i comissions, donant suport a les delegacions territorials, així com a espais de coneixement i creixement del nostre Col.legi. 

M’omple d’orgull haver pogut treballar durant aquests anys en aquest projecte de reivindicació  i visibilització del treball social i, de compromís amb la professió i amb la societat. Crec que hem fet molt però que encara hem de seguir sumant, per continuar innovant.

JUAN MANUEL RIVERA (SECRETARI)

31 anys. Soc treballador social i supervisor d’equips psicosocials. Per les meves inquietuds, que em van acompanyant en la meva vida, tinc formació complementària en recerca qualitativa i en anàlisi política i assessoria institucional.

La meva trajectòria professional l’he desenvolupat en diferents àmbits: entitats amb afany de lucre gestores de serveis, promoció econòmica i ocupació, docència, serveis socials bàsics… Tot aquest recorregut m’ha permès créixer tant a nivell personal com professional. En l’actualitat sóc referent comunitari de dependència a les comarques del Garraf i de l’Alt Penedès.
Sóc membre de la Comissió de Relacions Internacionals del TSCAT des de l’any 2009. He sigut membre de la Junta de Govern del TSCAT 2009-2017. Des de l’any 2015 també formo part de la Junta de Govern del Consejo General del Trabajo Social a nivel Estatal.

Participo activament en diferents espais com per exemple en el Congrés de Serveis Socials Bàsics (comité científic). Allà on he pogut participar m’han permès obtenir una experiència que he intentat transformar en coneixement. Aquest coneixement, trobo que cadascú de nosaltres l'hem de compartir per poder créixer com a professionals i  fer créixer a la professió. És per tot això que em veig amb l’obligació de mantenir aquest compromís amb la professió i formar part de la present Junta de Govern.

MERCÈ CIVIT (TRESORERA)


62 anys. Diplomada en Treball Social per la Universitat de Barcelona.
Vaig iniciar la meva trajectòria professional lany 1979 a l’Ajuntament de Viladecans on vaig impulsar la creació dels serveis socials bàsics i el departament de serveis socials i on he  estat 17 anys com a treballadora social d’atenció primària.
També vaig crear a mitjans dels anys 90 el servei d’informació i orientació a dones que patien violència masclista.

Durant 6 anys he estat Diputada al Parlament de Catalunya, aquest fet m’ha permès defensar el serveis socials des de l’àmbit institucional.
Des de l’any 2013 sóc la responsable del Pla d’inclusió social de l’Ajuntament de Viladecans.

L’any 2015 mincorporo a la Comissió de Serveis Socials Bàsics  del Col·legi i a finals dany passo a ser la referent del Comissió. He representat al Col·legi en diferents àmbits institucionals i he format part del Comitè científic del II Congres de Serveis Socials Bàsics.
Crec que en aquest moments és molt important continuar defensant la professió i els serveis socials com a motors de canvi  i situar-los en el bell mig de les polítiques públiques . 

LUCIA GUERRERO (VOCAL- VICESECRETÀRIA)

Tinc 56 anys, treballadora social de la Promoció 1980-1983.( ICESB). Convalidació Títol Diplomat en Treball Social per la Universitat de Barcelona 1990. Fa 29 anys que exerceixo com a treballadora social a l’Ajuntament de L’Hospitalet de Llobregat. Realitzo diferents funcions i responsabilitats tant dins de l’Àrea de Benestar Social com en d’altres Àrees: Serveis Socials d’Atenció Primària i de Programes Comunitaris d’Immigració (1984-2000), Àrea d’Alcaldia com a Directora del programa municipal per a la interculturalitat (2000--2004), Àrea D’Urbanisme i Habitatge com a Tècnica Assessora del programa d’Intermediació Social en les comunitats de propietaris (2005-2009), Àrea de Benestar Social i Família com a Responsable de la Unitat Social del Servei de Salut (2009-actualment).

La meva formació ha estat orientada a complementar sempre la meva experiència professional en els diferents àmbits en els que he treballat, remarcant principalment els relacionats amb la immigració i les relacions interculturals i politiques socials. He realitzat tasques de docència en cursos i jornades, i he publicat alguns articles.
Actualment formo part de la Junta de Govern del COTS i de la Junta de Govern del Consejo General de Trabajo Social.

DAVID RODRÍGUEZ (VOCAL)

46 anys, Diplomat en Treball Social per la Universitat de Barcelona i habilitat com educador social pel Col.legi d’Educadors Socials de Catalunya.

La meva diplomatura es complementa d'una banda, amb diferents formacions vinculades amb el món de la infància i l’adolescència en risc i les seves famílies. Per exemple, la intervenció sistémica amb adolescents en conflicte o la formació sistémica en la intervenció amb famílies multiproblemàtiques, la intervenció socioeducativa amb adolescents conductuals, formació en sistemes de qualitat socioeducativa, intervenció social amb col.lectius gitanos, etc. Per altra banda, tinc formació vinculada a la cooperació internacional, les línies estratègiques de cooperació internacional basades en drets humans i el desplegament de programes de cooperació i sensibilització des del treball en gènere.

Sóc membre fundador i president de la Fundació MAIN, que des de fa gairebé 30 anys, al Vallès Occidental, al Baix Llobregat i a Barcelona ciutat. La Fundació desenvolupa programes d’intervenció psicoeducativa amb adolescents en conflicte que es troben en etapes d’escolarització obligatòria, programes ocupacionals dintre del marc de la garantia juvenil i programes d’intervenció terapèutica amb adolescents, joves i les seves famílies. També sóc el responsable dels projectes de cooperació internacional d’aquesta entitat i fundador de la "Associação Hlayiseka" a Moçambic. He estat membre fundador de la "Federació d’Associacions gitanes de Catalunya", en representació de l’aleshores "Asociación por la integración gitana de Sabadell". Actualment, formo part del patronat de la Fundació IDEA de la qual, a més, sóc el seu Director Tècnic. IDEA és una entitat dedicada a l’atenció a infants i adolescents, joves tutelats i acollits als tres centres d’acolliment dels quals disposa l’entitat. També gestionem el servei de retirades i l’equip d’educadors de la fiscalía de menors de Barcelona, a més, dels diferents centres oberts ,actuals SIS, o espais joves.

Sóc membre de les comissions d’infància i família i de la comissió de cooperació i solidaritat del COTSC. Aquest fet m’ha portat a valorar amb il·lusió la possibilitat d’incorporar-me a la junta del col·legi, amb la intenció de posar a disposició del mateix i per tant de la professió tot allò que des de l’experiència acumulada pugui aportar.

MONTSE PÉREZ (VOCAL)

Tinc 33 anys, visc a Esplugues de Llobregat i sóc Diplomada en Treball Social per la Universitat de Barcelona.

La meva trajectòria professional ha estat desenvolupada en els àmbits de la discapacitat, la salut mental i l’inserció laboral i per últim, des de fa quatre anys, la dependència, la gent gran i el món residencial. Gràcies a aquests anys d’experiència professional a l’àmbit de la dependència, he pogut formar-me en profunditat en el món de l’Atenció Centrada en la Persona i lluitar per canviar la mirada de les persones vers els centres residencials de gent gran.

Des de l’any 2015 sóc la referent de la Comissió de Dependència del TSCAT, també formo part del Grup de Treball d’Envelliment del Consell Municipal de Benestar Social de lAjuntament de Barcelona i del Comité Organitzador de les Jornades Interdisciplinars Catalanes de Residències de Gent Gran. Aquest compartir ha estat molt gratificant, he crescut molt professionalment gràcies a les persones amb qui comparteixo projectes i a la seva experiència.

Aquestes vivències, sumades a la meva pròpia experiència i el meu compromís amb la professió, el col·legi i les polítiques socials em porten a voler continuar col·laborant i posar-me al servei del col·legi i els companys i companyes col·legiades. 

JUAN ROMAN (VOCAL)

36 anys. Diplomat en Treball Social per  la  Universitat de Barcelona. Vaig continuar  la meva formació amb el Màster de Gestió i Resolució de conflictes, a la Pere Tarrés. Actualment, estic cursant primer curs del Grau de Antropologia Social i Cultural , a la UNED.

La meva experiència professional va començar al món de la inserció socio laboral de col·lectius en exclusió (fundació Engrunes, Femarec, programa "Aprendre a Aprendre”)   .
Durant els últims nou anys, he treballat a  Serveis Socials Bàsics de L’Hospitalet de Llobregat. Primer, gestionant i fent  seguiment dels recursos de la LAPAD (Llei de la Dependència) i del Servei d’Ajut a Domicili, i els últims  cinc anys a Serveis Socials Bàsics  dels districtes V i VI del municipi .

Tinc passió per lesport i sobretot pel Running .Considero que si ets capaç de creure que tenim més poder del que pensem, finalitzarem qualsevol cursa. En aquests moment de canvi i desajustos socials, considero que hem de posar a la professió allà on pertoca. La meva voluntat no és sinó poder contribuir a aquesta cursaen allò que pugui aportar. 

ARANTZA RODRÍGUEZ (VOCAL)

46 anys. Diplomada en Treball Social per la Universitat del Pais Vasc i postgraduada en atenció psicosocial i espiritual a persones en situació de malaltia crònica avançada. He completat la meva formació en supervisió, en teràpia familiar sistèmica, en treball social grupal i en gestió de serveis socials.

Les primeres experiències laborals estaven vinculades, al món associatiu, a l’àmbit de la discapacitat i al treball social comunitari.
Durant els últims anys he treballat als Serveis Socials Bàsics dels Ajuntaments de Cerdanyola del Vallès i de Barberà del Vallès, i, posteriorment, com a referent del desplegament de la LAPAD a l’Ajuntament de Vilanova i la Geltrú, lloc on treballo actualment formant part de lequip de coordinació de la Regidoria de Serveis Socials.

He compatibilitzat la meva feina amb l’exercici docent a la UOC i a la Fundació Pere Tarrés, entre d’altres.
Des de l’any 2013 sóc vocal de la Junta de Govern del Col·legi. Formar part d’aquesta candidatura respon al desig de compartir bagatge i de col·laborar en nous reptes professionals. Poder-ho fer des del col·legi, és participar en un lloc privilegiat i compromès amb el treball social.

NÚRIA TREPAT (VICEDEGANA LLEIDA)

64 anys. Visc i treballo a Lleida. Estic diplomada en treball social per la UB, i des de l'any 1981, he estat treballant pel departament d'Ensenyament. 

El meu primer encàrrec va ser el d'iniciar un projecte d'Aules taller. Posteriorment vaig passar a un EAP , d’aquestes dues experiències en destacaria la riquesa dels intercanvis amb professionals de molts diferents àmbits i la convicció de la necessitat que tenim de sumar esforços i de trobar llenguatges comuns.

Vaig cursar un Postgrau en Treball Social en el Sistema Educatiu de Catalunya i tinc formació en teoria sistèmica i en dinàmica de grups. Em vaig supervisar i actualment superviso un equip de professionals. He estat durant alguns cursos professora de pràctiques a l’Escola de Treball Social de Lleida.

Actualment, propera ja la meva jubilació –el mes de juny faré 65 anys- sento que és un bon moment per col·laborar amb el Col·legi i retornar coneixements i experiències a aquesta professió que tant m'ha aportat personal i professionalment.
L'equip de Lleida el formaríem amb la Montse Burguès com a secretària, la Josepa Blanch com a tresorera i la Irene Gardeñes, la Vanesa Briz, la Dolors Morera, la M. José Gómez i la Sandra Aymerich com a vocals. Ës sobretot per la força d'aquest equip que m'he animat a presentar-me.

EMMA PÉREZ (VICEDEGANA TARRAGONA)

45 anys. Sóc Diplomada en Treball Social per la Universitat Rovira i Virgili i Tècnica superior en  Integració social. Estic cursant per divertiment Grau de Dret poc a poc i tinc formació específica en emergències i catàstrofes.

Sóc la referent territorial del Grup d’emergències i catàstrofes de Tarragona i Terres de l’Ebre del COTSC i sóc membre de la Comissió d’emergències i catàstrofes de Barcelona. 

La meva trajectòria professional es desenvolupa com a directora d’un centre de dia per a gent gran, i com a treballadora social en Serveis Socials Bàsics, a Serveis d’Atenció a la Víctima i actualment a Creu Roja Tarragona en programes d’atenció a persones en situació de vulnerabilitat social.

Sento passió per l’escriptura, per generar literatura específica i interès en donar a conèixer la tasca dels treballadors/es socials. La meva aposta radica en treballar en xarxa i establir noves dinàmiques dins el camp social i fora d’aquest, amb tots els agents implicats vers el benestar social, per tal de fer didàctica de la nostra professió.

GEMMA SOLANAS (VICEDEGANA MANRESA-CATALUNYA CENTRAL)

Visc  a Súria, tinc 45 anys. Diplomada en Treball Social per la Universitat de Barcelona l'any 1988. He fet un Màster en gerontologia social.

La meva tasca professional la vaig iniciar a Càritas de Cardona i Súria,  i desprès  a  l’Institut Català de la Salut en una ABS de Manresa, on encara hi treballo des del 1991. Des del 2009 he assumit la tasca de referent  dels  Treballadors Socials  de la Gerència Territorial de la Catalunya Central  ICS.

Formar part d’aquesta candidatura hem dóna l’oportunitat de poder contribuir a  treballar per la nostra  professió. 

CATERINA CORTÉS (VICEDEGANA TERRES DE L'EBRE)

34 anys. Diplomada en Treball Social per la Universitat Rovira i Virgili  de Tarragona i amb formació complementària en Mediació, Postgraus d’Iniciació i d’Especialització en resolució de conflictes per la Fundació Pere Tarrés de Barcelona. Actualment, m’estic formant en Psicoteràpia Relacional Sistèmica al Centre de Teràpia  Relacional i Familiar de Tarragona.

La meva trajectòria professional l’he desenvolupat en entitats del camp de l’atenció a persones amb discapacitat, altres destinades a l’atenció de malats de la SIDA i a la seva prevenció. En l’àmbit de l’Administració Pública, he estat tècnica de Mediació al Consell Comarcal del Montsià on he realitzat actuacions d’intervenció i prevenció de conflictes, accions de participació ciutadana,... Des de fa uns anys,  estic treballant en l’àmbit de serveis socials bàsics del mateix Consell Comarcal, on la meva tasca principal és centra en l’atenció a les persones amb dependència. Tot aquest ventall d’experiències m’ha permès comprendre i nodrir-me de diverses formes de treballar en els diferents  àmbits del camp social.

Sóc Tresorera de la Junta de la Delegació de les Terres de l’Ebre del COTSC des del 2009. Poder formar part del Col·legi de Treball Social m’ha permès passar de la protesta a la proposta,  generant accions sobre el nostre territori, el de les Terres de l’Ebre. També hem pogut fer visibles les necessitats dels professionals i de les persones que atenem. Al llarg de la trajectòria he après que amb compromís, implicació i participació podem fer més visible la nostra professió i generar canvis socials. Per aquest motiu, el meu desig és el de seguir implicada i formar part de la Junta de les Terres de l’Ebre.

JAUME FORT (VICEDEGÀ GIRONA)

Tinc 50 anys. Vaig estudiar Treball Social a l’Escola de Treball Social de Tarragona acabant l’any 1989. 

Vaig començar a treballar al Centre d’Acollida per Transeünts de Tarragona al maig del 1990. A l’any 1993 vaig començar a treballar a salut com a Treballador Social  de l’Hospital de St. Pau i Sta. Tecla de Tarragona on vaig estar fins a l’any 1995. Aleshores vaig començar a treballar a l’ICS –Institut Català de la Salut- on encara hi treballo.
Mentres,  vaig estar 6 anys com a professor associat a l’Escola de Treball Social des de l’any 1994 fins a l’any 2000, realitzant l’assignatura de Medicina Social o Salut Pública.

Actualment estic fent de referent de Treball Social a la Gerència Territorial de l’ICS a Girona.

MERITXELL ORTIZ (SUPLENT)

36 anys. Diplomada en Treball Social per la Universitat Ramón Llull.
La meva visió del treball social sempre ha anat unida a la convicció que els i les agents socials i la ciutadania, tenim un repte important pel que fa a la detecció de necessitats i a la definició de polítiques públiques. Des d’aquesta convicció, vaig cursar el Màster en Polítiques Socials i Comunitàries.

Des dels inicis, en els meus estudis, vaig sentir una inquietud per treballar en l’ambit de la salut a partir de la pròpia experiència familiar.
Vaig començar la meva trajectòria professional a l’àmbit hospitalari i vaig continuar desenvolupant-la en diferents recursos sanitaris (atenció primària de salut, centres sociosanitaris i residència especialitzada en dependència severa).
Crec fermament en la necessitat del treball social sanitari i en el nostre paper per a reduir les desigualtats en salut.

He participat en la definició, l’anàlisi i lavaluació de plans i programes per a persones amb discapacitat, plans locals d’inclusió i cohesió social (Baix Llobregat)i plans comunitaris (Barcelona).

Des de l’any 2015 formo part de la Junta Directiva de la Lliga Reumatològica Catalana i dóno suport a l’àrea de treball social d’aquesta entitat social.

Crec en el potencial del treball social, en el potencial que totes les persones tenim i em sento implicada personal i professionalment en la construcció d’una societat més igualitària i inclusiva. És per tot això i des d’aquest compromís amb la professió, que m’agradaria poder col·laborar amb la present Junta de Govern.

FANNY GALEANO (SUPLENT)

Tinc 61 anys Diplomada en Treball social per La Universitat de Barcelona. Vaig cursar un post Grau en Treball Social i Educatiu amb immigrants a la Universitat Ramon Llull. He col·laborat com a mestre en Mediació en Organitzacions de Salut, Consultoria i Intervenció en la gestió de Conflictes que es realitza a la Universitat de Barcelona.

La meva experiència en Treball Social Sanitari a l’Hospital Vall d’Hebron, al llarg de més de 16 anys, m’ha portat  a especialitzar-me en temes com la discapacitat, treballant amb pacients amb lesió medul·lar per més d’una dècada.  També a col·laborar com a tutora en els tallers de mediació intercultural de l’hospital i de pràctiques d' alumnes de Treball Social.

M’he especialitzat en  Violència Masclista, participant com a referent de la meva institució en el Circuit Barcelona contra la Violència des de la seva creació  i com a referent de Salut al Districte d’Horta Guinardó.
Col·laboro amb el programa de docència de l’hospital fent formació continuada per diferents estaments i als metges residents al voltant dels temes d’Atenció als maltractaments, Aspectes socials de la Lesió Medul·lar i Atenció a la Multiculturalitat. Actualment participo en diferents projectes de l’hospital.

Crec que tinc el deure d’aportar a la nostra estimada professió aquesta experiència i bagatge professional .

MONTSERRAT ROSAURA (SUPLENT)

Tinc 59 anys. Vaig néixer i visc a Terrassa. Vaig acabar els estudis de Treball Social l'any 1980 a l'ICESB.

He treballat sempre a Serveis Socials de l'Ajuntament de Terrassa coincidint els meus inicis professionals amb la creació del Departament. He treballat 25 anys com a treballadora social d'atenció primària i des de fa 10 anys sóc cap de districte d'un territori de 45.000 habitants tenint al meu càrrec 11 professionals. L'Ajuntament va encarregar al meu equip l'experiència pilot del Pla Local de Serveis Socials de l'Ajuntament de Terrassa entre els anys 2011 i 2014, duent a terme, entre altres iniciatives, intervencions grupals per treballar la capacitació i apoderament de les persones .

Aquests anys de crisi econòmica, han afectat de ple la feina desenvolupada pels equips socials. Hem de respondre a la cobertura de necessitats bàsiques amb unes respostes públiques que no garanteixen el dret a una vida digne i malgasten el potencial professional.

D'uns anys ençà col·laboro amb el Col·legi, interessada en enfortir la tasca professional i argumentar la necessitat de reorientar la resposta a la cobertura de les necessitats bàsiques des de la Comissió de Serveis Socials Bàsics. Junt amb altres companys, he participat en les reunions de la Comissió per la Renda Garantida de Ciutadania.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada